måndag, oktober 01, 2007

Äntligen

Äntligen var länge ett uttryck jag endast använde i pariodiserande syfte när kamrat Horace tillkännagav akademins beslut, på senare tid har jag dock fått tillfälle att ta detta ord i mun mun allt oftare och idag infann sig ännu ett tillfälle:

Nordea tar över kassaservice
Det innebär att omkring 300 av kontoren i Svensk Kassaservice kommer att ratas av Nordea.

Äntligen slipper vi Svensk kassaservice som en överlevande relik från det som en gång var postverket. Min senaste kontakt med Kassaservice var när jag skulle lösa in en utbetalningsavi, glad i hågen gick jag till Kassaservice för att hämta ut mina pengar. Trots att det var mitt på en vanlig veckodag var kontoret stängt och vid en närmare granskning så kunde man hämta ut avin på Pressbyrån/SevenEleven och endast betala 15 kr gentemot kassaservices 30kr.
Det skall bli en glädje att slippa besöka damerna på Kassaservice som egenteligen inte vill ha dig som kund utan tar ut ockerpriser och ger värdelös service samtidigt som de ser gravt förorättade ut över att verkligen behöva expidera dig. Med Nordea som aktör ser jag fram emot serviceminded personal och utökade öppetider, för vem har möjlighet att göra kassaärenden med dagens öppethållande helgfria torsdagar 14-16.

0 Comments: