torsdag, november 02, 2006

Svensk kassa service

I tisdags skrev DN om en utredning som PTS har gjort. Utredningen slår fast att Posten i princip kan lägga ner Svensk Kassaservice, även i glesbydgen. Man menar att det finns många banker, bensinstationer och närbutiker som mer än väl kan täcka Svensk Kassaservice verksamhet.

Är det någon använder sig av Svensk Kassaservice som är överraskad? Under en period förra året skickade jag en större mängd brev och paket. För att underlätta hanteringen av paketen gick jag vid flera tillfällen till Svensk Kassaservice för att få hjälp. De gånger det inte var stängt (de stänger 17 och äter lunch mellan 12-13) möttes man av en sur tant som kunde varit hämtad från 70-talets östeuropa. Någon riktig hjälp fick jag aldrig, utan jag valde att gå till Hemköp på andra sidan torget. Där fick jag betala lite mer (eftersom deras prissättning inte är anpassad för att man ska kunna skicka 50-100 paket i veckan) men möttes av ett leende.

Väck med möget!

Länk till artikel i DN

0 Comments: