fredag, september 15, 2006

Unga Konservativa Moderater

Efter ett anonymt tips till redaktionen här på BLAKS fick jag upp ögonen för Unga Konservativa Moderater en intresseorganisation inom MUF som vill påverka partiet i en mer konservativ riktning (iof behöver MUF en kursändring men dessa herrar verkar vara fel personer att stå för kursändringen).

Ett snabbt besök på deras hemsida besannade mina värsta farhågor, betraktar man bilderna på deras såkallade riksråd (bara namnet kan man ju få rysningar av) blir man snabbt övertygad att detta är en samling lillgamla personer som blev arga på sina föräldrar då de förvärrade inflationen genom att trolla fram en krona bakom örat.

Vid en djupare granskning av hemsidans innehåll blev jag än mer förbryllad då de nyligen av imageskäl bytt namn från blått värn vilket i kombination med att de skriver om att de sjunger fosterlandsånger ur ett sånghäfte från 1943 på sitt årsmöte borde placera dem på den bruna delen av färgskalan snarare än den blåa. Detta står i stark kontrast till de personer som porträtteras på hemsidan vilka snarare är rojalistiska gymnasieungdomar med fruktansvärd klädsmak och en förkärlek till starka politiker (hur fan kan man kombinera Napoleon, Margret Thatcher, Ronald Reagan och Silvio Berlusconi inom samma parti?).

Vill du få dig ett gott skratt så rekommenderar jag deras hemsida varmt, läs gärna artikeln om när de besöker Greve Magnus Stenbock den är mycket läsvärd.

Lika som bär?








Länk till UK Moderaternas hemsida

1 Comment:

Anonym said...

jag tycker dom var söta